Tietoa kävijälle

Espoon Tapiolassa sijaitseva Kino Tapiola on yksi pääkaupunkiseudun harvoista alkuperäisessä, kulttuurisuojellussa asussaan säilyneistä vanhan ajan elokuvateattereista. Täältä löydät lisätietoa teatteristamme sekä turvallisuustiedotteemme.

FAQ – Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastauksen usein kysyttyihin kysymyksiin!

  • Miten korona on otettu huomioon Kino Tapiolassa?

Yleisömme ja henkilökuntamme turvallisuus on meille kaikkein tärkeintä. Täältä voit lukea turvallisuustiedotteemme!

  • Miten paikkavaraus ja salikartta toimii? Miten valitsen istumapaikkani?

Meillä on nykyään käytössä toivottu ja muista teattereista tuttu paikkavarausjärjestelmä lipunoston yhteydessä- Istumapaikan valitseminen etukäteen helpottaa elokuvasalissa liikkumista sekä turvavälien ylläpitämistä, kun salikarttaan muodostuu automaattinen ”suoja-alue” valittujen paikkojen ympärille. Yhden penkin suoja-alue pidetään käytössä toistaiseksi. 
Salikartta tulee näkyville kun asiakas ensimmäisen kerran valitsee lipun ostoskoriin. Paikat valitaan, ja seuraavaksi siirrytään ostoskoriin maksamaan. Valittu rivi ja paikkanumero lukee lipussa. Uudistuksen myötä on myös mahdollista valita normaalinäytöksissä kahdenistuttavat K18-anniskelulooshit pieneen lisähintaan! Looshit ovat kahdenistuttavia, joten looshipaikkaa ostaessasi tulee maksettavaksi molemmat istumapaikat.
Lastennäytöksissä looshit eivät ole anniskelukäytössä, ja K18-anniskelunäytöksissä puolestaan koko sali on anniskelualuetta eli näissä näytöksissä kaikki paikat siis samanhintaisia.

  • Sarjakorttini/lahjalippuni/vapaalippuni umpeutuu, mutta teatteri ei koronarajoitusten vuoksi ole ollut auki?

Kaikkien 30.11.2020–30.9.2021 umpeutuneiden/umpeutuvien lippu- ja lahjatuotteiden käyttöaikaa on pidennetty 31.12.2021 saakka eli koodit toimivat verkkokaupassa ja kassalla normaaliin tapaan.

  • Lippu ei ole tullut sähköpostiini?

Lipuissa on QR-koodi, minkä vuoksi sähköpostin suodatinasetukset saattavat hidastuttaa niiden saapumista tai määritellä viestin roskapostiksi. Tarkistathan siis ensin roskapostisi! Jos lippuja ei näy, ota meihin yhteyttä palautelomakkeella tai puhelimitse teatterin lipunmyyntiin aukioloaikoina. Kirjoitithan sähköpostiosoitteesi varmasti oikein? Jos sähköposti on kirjoitettu virheellisesti, saamme lähetettyä liput sinulle uudestaan. Verkosta ostetut liput löytyvät hätätilanteessa myös kassalta ostohetkellä käytettyä nimeä vastaan.

  • En saa ostettua lippua, saan virheilmoituksen ”tuotteen lisääminen koriin epäonnistui jne”

Kyseinen virheilmoitus viittaa loppuunmyytyyn näytökseen.

  • En saa ostettua lippua, Jatka-painike ei toimi.

Olethan klikannut ruutua ”Hyväksyn verkkokaupan ehdot” ja täyttänyt kaikki yhteystietokentät?

  • En pääse näytökseen. Saanko rahat takaisin tai voinko vaihtaa liput toiseen näytökseen?

Kulttuurialan pääsylippuja ei pääsääntöisesti hyvitetä. Liput voi vaihtaa toiseen saman elokuvan myynnissä olevaan näytökseen, mutta tämä täytyy tapahtua hyvissä ajoin ennen näytöksen alkamista, sillä lipputulot raportoidaan eteenpäin automaattisesti ja reaaliaikaisesti eikä niitä täten voi jälkikäteen muuttaa.  Ota siis yhteys palautelomakkeella (palautteisiin vastataan vain arkisin virka-aikaan), puhelimitse teatterin lipunmyyntiin tai tule paikan päälle.

  • Voinko varata lippuja?

Lipun varausmahdollisuutta, jolloin varaus lunastetaan vasta kassalle, ei valitettavasti ole. Liput ovat vain siis suoraan ostettavissa joko verkosta tai kassalta.

  • Voiko teillä käyttää maksuvälineenä kulttuurietuja kuten Smartum, Edenred, Eazybreak tai ePassi?

Kyllä voi. Kulttuuriedut Smartum, Edenred, Eazybreak ja ePassi toimivat teatterin kassalla puhelinapplikaatiota tai seteliä käyttäen. Smartum Checkout ja ePassi toimivat nyt myös suoraan verkkokaupassamme maksutapana.

Kun ostat lipun teatterin kassalta, toimi näin: Lataa tarvitsemasi applikaatio puhelimeesi puhelimesi sovelluskaupasta, valitse toimipaikaksi Kino Tapiola ja lopuksi valitse summa, jonka haluat käyttää. Näytä esille tuleva kuitti kassalla ostohetkellä. Meillä käy myös Smartumin ja Edenredin fyysiset virikesetelit.

Kun ostat lipun verkosta käyttäen kulttuurietua, toimi näin: lisää näytöslippu tai sarjakortti normaalisti ostoskoriin, ja valitse lopuksi maksutavaksi käyttämäsi kulttuuriedun tarjoaja ja saat tuotteen suoraan sähköpostiisi.

Huomaathan, että koska ko. veroetuudet ovat henkilökohtaisia, niillä voi lunastaa vain omaan käyttöön tulevan lipun ja omaan käyttöön nimettävän sarjakortin (eli ei lahjatuotteita). Smartum Checkout ja ePassi toimivat nyt myös verkossa. Henkilökohtaisella veroetuudella voit ostaa vain yhden lipun, joten ostoskorissa saa näillä maksutavoilla olla vain yksi lippu – muuten maksu ei onnistu.

  • Minulla on Gift4You -lahjakortti, miten lunastan liput?

Gift4You ei ole Kino Tapiolan oma lipputuote, vaan ulkopuolisen palveluntarjoajan lahjakortti, joka käy lukuisiin elokuvateattereihin Suomessa. Tästä syystä ko. lahjakorttia ei voi käyttää verkossa maksamiseen, vaan liput tulee lunastaa teatterimme kassalla. Lahjakortilla voi lunastaa 2 normaalihintaista näytöskohtaista elokuvalippua sekä leffaeväät.
HUOMAATHAN, että lahjakortti täytyy aina aktivoida teatterikohtaiseksi ennen käyttöä! Ohjeet aktivointiin löytyy lahjakortin kääntöpuolelta, kohdasta ”Toimi näin”.
Voit joko tulla teatterilla lunastamaan näytöskohtaiset liput TAI soittaa lipunmyynnin numeroon 0400 885 779 aukioloaikojen puitteissa, ja voimme Gift4You-lahjakortin GYLE-alkuista koodia vastaan lähettää näytösliput sähköpostiisi. Tällöin kerrothan aktivoidun GYLE-alkuinen lahjakorttikoodin sekä haluamasi näytöksen.
Voit hakea lahjakorttiin kuuluvat leffaeväät (2xpopcorn + 2xsuklaapatukka) nimelläsi tai alkuperäistä lahjakorttia vastaan teatterilta näytöspäivänä.
Lahjakortilla ostettuja lippuja ei valitettavasti voi peruuttaa tai vaihtaa.
Jos kortille tarvitsee jatkoaikaa, Gift4You-asiakaspalvelu on kehottanut laittamaan sähköpostia suoraan heille osoitteeseen info@gift4you.fi ja lisäämään sähköpostiin mukaan kortin numeron.

  • Miten usein ohjelmisto julkaistaan?

Ohjelmistomme julkaistaan elokuvateatterialan yleisen käytännön mukaan yhdeksi viikoksi kerrallaan aina maanantai-iltapäivisin. Elokuvaviikko on perjantaista torstaihin, eli maanantaisin ohjelmisto julkaistaan aina seuraavan viikon torstaihin asti. Ohjelmistosuunnittelussa painotetaan laadukkaan elokuvakulttuurin edistämistä, toki myös katsojamäärät huomioon ottaen.  Kuuntelemme aina myös yleisön toiveita! Voit antaa palautetta ja esittää toiveita palautelomakkeella. Ohjelmisto julkaistaan sekä verkossa, uutiskirjeessämme, Helsingin Sanomien Menokoneessa, sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram) sekä paperisella flaijerilla, joka on jaossa teatterilla.

  • Minulla on Kaikukortti. Mihin elokuviin Kaikukortti käy?

Espoon kaupungin kulttuuriedulla Kaikukortilla voi lunastaa lipun elokuviin, joiden sivulla alalaidassa näkyy Kaikukortti-kuvake. HUOM! Kaikukortilla saa lipun VAIN saman päivän elokuviin itselleen ja alle 16-vuotiaalle lapselleen. Lippu lunastetaan teatterin kassalla, verkosta maksuttomia lippuja EI saa. 

  • Voinko tulla K18-anniskelunäytökseen alaikäisten lasteni kanssa? 

Valitettavasti ei. Suomen lainsäädäntö on tämän suhteen selkeä ja tiukka. Normaalinäytösten aikana myös salin takaloossit ovat K18-anniskelualuetta.

  • Uudet espoolaiset -ilmaisliput

Kampanja on päättynyt 20.6.2021